ONLINE TANULÁS ÉS KAPCSOLATTARTÁS: MUMUSBÓL JÓ BARÁTTÁ VÁLT A KÉPERNYŐ
A jó szülőséget márciusig kis túlzással abban mértük, ki mennyire tudja távol tartani a gyerekét a tabletektől, okostelefonoktól, számítógépes játékoktól. Most azonban fordult a kocka.
Rákényszerültünk, hogy neten keresztül tanuljunk, barátkozzunk, beszélgessünk. Online tartják a tanórákat, a tanár cseten írja meg a házi feladatot, laptop és tablet nélkül el sem boldogulhat a gyerek, nem beszélve a különböző programokról, regisztrációkról. Az a szülő, aki eddig büszkén hangoztatta, hogy a gyerekének nincs Facebook-fiókja, arra kényszerült, hogy létrehozzon neki egyet, emellett pedig egy sor program telepítését engedélyezze. A képernyő ellenségből hasznos eszközzé vált, de vajon továbbra is félni kell attól, hogy rossz hatással van a fejlődő szervezetre? Hogyan fogyaszt ma online tartalmat egy kiskorú? Gyányi Dominika, a BOOKR Kids pszichológusa segítségével kerestük a válaszokat.
Nem az a fő kérdés, hogy mennyit, hanem hogy mit?
A mostani digitális világban szinte lehetetlen elkerülni, hogy az ember időt töltsön a képernyő előtt, így nem csoda, ha az internet világában felnövő gyerekek életének is részét képezik a digitális eszközök – nem beszélve az online oktatás időszakáról. A legújabb kutatások azonban arról számolnak be, hogy a képernyőidő legfontosabb tényezője nem is az időtartam, hanem a tartalom – ugyanis a különböző tartalmak különböző módon hatnak az idegrendszerre – magyarázza a szakértő.
A cikk teljes egészében a divany.hu oldalán olvasható.
Nyitókép: freepik.com