Új dimenzió a digitális nyelvoktatásban a KRÉTA felületén – az Idegennyelvi Felkészítő Modul új teret nyit az angol és német nyelvtanárok számára
Az, hogy a technológia egyre nagyobb szerepet játszik az oktatásban és ezáltal a nyelvtanulásban, nyelvtanításban is, az elmúlt években egyértelművé vált, amely folyamatot a digitális forradalom, a pandémia miatti online oktatás, valamint a Z és Alfa generációk digitális eszközhasználati szokásai csak még tovább erősítettek. Gondoljunk csak bele, a mai gyerekek már idegen nyelven nézik a kedvenc youtubereik, influencereik vagy gamereik videóit, sok számítógépes vagy konzolos játék szintén idegen nyelvű menürendszerrel és szöveges narrációval érhető el számukra, de sok esetben a zeneszámokat, filmeket, sorozatokat is így találják meg elsőként az online térben.
Így az utóbbi években a kérdés már nem az, hogy a technológia befolyásolja-e a nyelvtanulás hatékonyságát és szükség van-e rá, hanem inkább az, hogy hogyan lehet ezt a potenciált maximálisan kiaknázni és a technológiát, az elérhető platformokat a legjobban az idegennyelv tanulás/tanítás szolgálatába állítani. A következőkben egy olyan egységes, komplex és minden KRÉTA-t használó közoktatási szereplő – tanár, diák, oktató – korlátlanul hozzáférhető platformot, a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulját (IFM) mutatjuk be, amely új dimenziót nyit a nyelvoktatásban és széles rétegek számára hozzáférhető A1-től egészen C1 szintig.
Kréta IFM modul hozzáférhetősége
Az utóbbi időben egyre többször elhangzik, hogy akkor működik jól és hatékonyan a nyelvtanulás, hogyha kontextusba és valós, életszerű szituációkba van helyezve, folyamatos impulzusokat kap közben a diák, mindemellett azt is tudjuk, hogy a most közoktatásban tanuló Alfa és Z generáció számára, már elengedhetetlen a digitalizáció, a játékosítás, az önszabályozó tanulás és az önellenőrzés. A jó hír az, hogy a KRÉTA IFM modulja minden ilyen típusú feltételnek és kihívásnak megfelel.
Egyrészt a KRÉTA Tanári és Diák felületén keresztül bejelentkezést követően külön menüpontban:
Másrészt a Xeropan telefonos applikációt letöltve akár iOS, akár Android rendszerű készülékre (ez esetben is a KRÉTA belépési adatainkra lesz majd szükség):
A belépéstől kezdve, a felület bemutatásán át, a funkciók használatáig és kiaknázásáig mindenhez található oktatóvideó az IFM YouTube csatornáján.
Az IFM-ben rejlő tudásanyag és feladattípusok
„Az IFM egy olyan, nyelvtanárok és anyanyelviek által létrehozott logikus felépítésű, átlátható struktúrájú, ráadásul rendkívül szórakoztató és hatékony alkalmazás, amely amellett, hogy több mint 3400 interaktív feladaton keresztül nyújt segítséget a nyelvtanulók nyelvi kompetenciája fejlesztésében, a tanárok számára is új lendületet hoz a nyelvtanításba, hiszen a modul feladataival ők is könnyedén kiegészíthetik óráikat, illetve motiválhatják diákjaikat az önálló gyakorlásra.” Prof. Dr. Thékes István, főiskolai tanár
Jelenleg 2 nyelv elsajátításához nyújt segítséget a platform, angol nyelven 3400 interaktív leckével A1-től C1 szintig, német nyelven pedig 1200 interaktív leckével A1 szinttől B2 szintig.
A nyelvtudást úgynevezett szigeteken keresztül építik fel, amelyekből összesen 13 található a programban, a kezdőtől egészen a felsőfokú szintig. A legelső szint, az „abszolút kezdő” 2 bevezető témakört tartalmaz, egyenként 10 leckecsoporttal, amelyek a nyelv alapjait tanítják. Ezt követően minden szint 5 témát és körülbelül 50-60 leckecsoportot tartalmaz. Minden leckecsoport egy vagy két szókincsleckéből és egy hang-/videós leckéből áll, valamint általában egy nyelvtan-, kiejtés- vagy chatbotleckéből. Egy-egy feladat elvégzése körülbelül 3-5 percig tart, ami azt jelenti, hogy egy teljes leckecsoport körülbelül 10-20 perc alatt elvégezhető.
Ami pedig a funkciókat illeti, minden megtalálható itt, ami a nyelvtanuláshoz szükséges:
- szókincsleckék
- chatbot beszélgetésgyakorlás
- nyelvtani kisokos
- videó alapú leckék minden témában
- kiejtés gyakorlása
- heti leckék
A cikk teljes egészében a felelosszulokiskolaja.hu oldalán olvasható.