Kivel nagyobb buli a strand? Anyával vagy apával?
Akárhogy is változik a világ, vannak különbségek férfiak és nők között, amik makacsul tartják magukat. Ilyen például az is, ahogy egy átlagos szünidei strandolás lezajlik a gyerekkel.
Anyával a strandon
- Indulás előtt beken 50 faktoros naptejjel, hogy mire a medencébe kerülök, felszívódjon. Olvasta, hogy így biztosan megvéd a leégéstől.
- Megérkezéskor megbeszéljük a szabályokat.
- Előre megmondom, hogy melyik medencében leszek, és ha át szeretnék menni egy másikba, akkor előtte szólnom kell.
- Anya szerint a csúszda nagyon veszélyes, ezért egyedül nem csúszdázhatok. Ha mégis megengedi, akkor az első csúszást nézi, utána max még egyet enged. "Jobb, ha nem kísértjük a sorsot!" Szokta mondani. Nem szeretne az ügyeleten ülni velem, ha beverem a fejem, vagy eltöröm valamim.
- 12-kor szól, hogy ebéd. Valami könnyűt rendel. Saláta, sült husi, bubimentes ásványvíz. Fagyi csak később.
- Ebéd után közvetlen nem mehetek fürdeni, mert tele hassal nagyon veszélyes a fürdés.
- Fél óránként magához hív, hogy igyak vizet, és újra beken a szupervízálló naptejjel.
- Amíg fürdök, a medence partjáról figyel. Néha integet, és szól, ha elmegy a büfébe inni egy kávét.
- Labdázni is szoktunk, de csak addig, míg másokat nem zavarunk.
- Hazaindulás előtt keresünk egy öltözőt, átöltözünk, megigazítjuk a hajunkat, eszünk még egy fagyit, és hazáig szójátékot játszunk a kocsiban.
Apával a strandon
- Strand előtt még beugrunk valahova, mert apának dolga van.
- Strandra érkezéskor kicsit mérges, mert nem hoztuk a diákigazolványom, így annyit kell fizetni értem, mintha felnőtt lennék.
- Az első árusnál vesz 2 db vízipisztolyt. Jó nagyot és erőset, hogy távolról is tudjon lövöldözni.
- Egy óra alatt kipróbálom az összes medencét, apa addig csukott szemmel, hason fekve vigyáz a cuccainkra.
- Mikor szólok neki, hogy kicsit fáj a bőröm a vállamon, nagyon mérges, mert nem tudja, anya rakott-e be naptejet a táskába. Szerencsére rakott, kettőt is. Az egyik tubuson egy 6-os, a másikon egy 50-es szám van. Apa azt mondja, mindegy, melyikkel kenem be magam.
- A csúszda szerinte önmagában nagyon gagyi, ezért csúszdaversenyt akar. Aki veszít, az fizet egy sört.
- Egyébként nem akar játszani velem a vízben, mert szerinte én egy pityogó vagyok, aki nem bír veszíteni. A múltkor is sírógörcsöt kaptam, mikor lelökött a gumicápáról, hogy ő legyen a cápakirály.
- Nagyon aranyos is tud lenni. Ha szólok neki, úgy 3 óra körül, hogy éhes vagyok, mert nem reggeliztem, akkor mindig megkérdezi, hogy mit szeretnék enni. Én választhatok. Ilyenkor szoktam kérni fagyit meg kólát, és ő megveszi, annyit kérek, csak, hogy akkor ne kérjek a sült kolbászából. A sörből adna, de ahhoz még kicsi vagyok.
- Akkor indulunk el haza, amikor pont épp elbóbiskol, de én nyaggatom, mert már nem süt annyira a Nap, és kicsit fázom is.
- Hazafelé a kocsiban telefonálni szokott. Anya veszekszik vele, hogy hol a fenében vagyunk már...
Nyitókép: Getty Images
A cikk forrása: she.hu
2017. augusztus 16.Percze Ágnes
SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
Dr. Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektani szakpszichológus, a Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet tudományos főmunkatársa. Egyik fő kutatási területe az atipikus fejlődés, az átütő fejlődésű vagy többszörös különlegességű tehetségek kutatása, de nemzetközi projektek keretében foglalkozik a gondolkodás és a tanulás hatékonyságát fejlesztő módszerek kutatásával és fejlesztésével is.
A Budapesti Könyvfesztiválon a Tea Kiadó gondozásában megjelent, Tehetségfejlesztés című könyve kapcsán beszélgettünk vele.
Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
„A Társaskönyv éppen olyan, amilyennek a szerző az iskolát elképzeli: együtt gondolkodó, inspiráló, kapcsolatorientált, és rendkívül gyakorlatias, sok valódi esettel és példával. A 21. század a változásról szól, ez a könyv a változásba beleszédült világ közepén mutat fel örök értékeket.” – írja a kötetről Gyarmathy Éva.
Filmkapcsolatok
A "Nem vagytok egyedül" elnevezésű kiskamaszoknak indított népszerű csoportfoglalkozások kapcsán beszélgettünk Hilbert Anette filmterapeutával.
A pszichológiai társasjátékokban az a legnagyszerűbb, hogy olyan témák merülhetnek fel játék közben, amelyek a hétköznapi beszélgetések során nem biztos, hogy előjönnének. A négy játékvariációból álló Kibeszélő társasjáték még ennél is többet tud: gyermekeink élményeire, tapasztalataira, akár legféltettebb gondolataira láthatunk rá, kapcsolódhatunk velük mély családi történetmeséléssel, vagy ellenkezőleg, mókázhatunk nagyokat, élvezhetjük a közös családi pillanatokat, úgy, ahogyan eddig soha.
Minden napra egy kreatív feladat! A méltán híres, Minden napra egy mese című könyv mintájára, a Kreatív Partnerség Magyarország Program Facebook oldalán naponta kerülnek megosztásra művészek és kreatív szakemberek tanulással kapcsolatos ötletei. Miként könnyíthetjük meg a gyerekek tanulását?
Szakértőink
Főképp családjoggal, ingatlanjoggal, öröklési joggal, társasági joggal, peres képviselettel foglalkozom.
Villányi Györgyné Jutka
Óvodapedagógus
Brunszvik Teréz-díjas óvodapedagógus vagyok és pedagógia szakos egyetemi végzettségem is van. Jelenleg óvodapedagógus hallgatókat tanítok, és szakvizsgás képzéseken óvodapedagógusokat.
Peer Krisztina
Klinikai gyermek szakpszichológus
Pszichológusként és meseterapeutaként dolgozom gyermekekkel, kamaszokkal és fiatal felnőttekkel, mellette felnőttképzésben tanítok pszichológiát, valamint rendszeresen tartok önismereti, készségfejlesztő, kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket.
Gyarmati Katalin Anna
Mediátor
Nem terápiás munkát végez, hanem a problémák megoldásában segít a hozzá fordulóknak, mindig a jövőt szem előtt tartva, a legjobb megoldásra fókuszálva. Alkalmazták több gimnáziumban gyermekvédelmi szakemberként, dolgozott középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekekkel, ezen kívül családgondozóként foglalkozott problémákkal küzdő családokkal. A mediátor szakmán belül mindezeket a tapasztalatokat kamatoztatja nap mint nap, tapasztalatairól weboldalán számol be rendszeresen, Kamasznavigátor című kiadványa a közelmúltban látott napvilágot.
Lannert Judit
Oktatáskutató
Közgazdász - szociológus végzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Fontos számomra, hogy a szakma és a civil oldal között termékeny, korrekt információkon és pozitív kommunikáción alapuló kapcsolat alakuljon ki.
Horváth Magdolna
Család- és párterapeuta, mediátor, tréner.
Tanár alapvégzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Leginkább a közoktatási intézmények működése és eredményessége foglalkoztat.
Évtizedek óta pedagógusokat és pedagógus-hallgatókat tanítok. Kutatóként az osztályfőnökök munkájával és a konfliktusok kezelésével foglalkozom a legtöbbet.
Az oldal támogatója: