Szülő- és gyereknevelés

Hogyan álljunk át a digitális távoktatásra? Tippek pedagógusoknak, szülőknek és gyerekeknek - 4. rész

Túl vagyunk az első napokon a digitális távoktatásban. A kezdetek a technikai és módszertani átállásról szóltak. A különféle internetes fórumokon rengeteg tapasztalat és hozzászólás érkezett pedagógusoktól, szülőktől és diákoktól egyaránt. Egyre világosabb: a hagyományos, 45 perces, frontális órák online lemásolása számos ok miatt nem működik elég hatékonyan. Mi lehet akkor a megoldás, amely elfogadható lehet valamennyi érintettnek?

Túl vagyunk az első napokon a digitális távoktatásban. A kezdetek a technikai és módszertani átállásról szóltak. A különféle internetes fórumokon rengeteg tapasztalat és hozzászólás érkezett pedagógusoktól, szülőktől és diákoktól egyaránt. Egyre világosabb: a hagyományos, 45 perces, frontális órák online lemásolása számos ok miatt nem működik elég hatékonyan. Mi lehet akkor a megoldás, amely elfogadható lehet valamennyi érintettnek?

Még nyerhetünk is

Többen úgy vélik, hogy a digitális átállás módszertani váltást is hozhat magával, amiből profitálhat az oktatás. (Az online távmunka is számos új lehetőséget hordoz magában.) Ezek a tevékenykedtető formák képesek jobban felkelteni a diákok érdeklődését, és hatékonyabbá tenni a tanulást. Ilyen például a csoportmunka vagy a projekt alapú tanulás.

“A tanulás maga az élet”

Ez volt a mottója a projektpedagógiának. A módszer lényege, hogy a tanulók érdeklődésére és együttműködésére épít. Ráadásul a projekt mindig valamilyen valós problémából indul ki, és mindig életszerű megoldásokra keresi a választ számos tantárgy közös összefüggésében.

Ebben az esetben a tanítás nemcsak ismeretek átadása és a tanulás nemcsak ismeretek felhalmozása, hanem a képességfejlesztés és az önálló ismeretszerzés kerül előtérbe. Ehhez azonban az kell, hogy olyan témát kapjon az osztály, amely kellően motiváló.

Éttermet nyitnál, vagy leállítanád a zaklatót?

A téma gyakran az utcán hever. Érdemes megkérdezni a diákokat és akár szülőket is, hogy milyen témákkal foglalkoznának szívesen. Jó lehet több pedagógussal összedolgozni, hiszen így több tantárgy képviseltetve lenne, és hónap végén a jegyadással sem lenne gond.

Minden tanuló dolgozhat mindegyik résztémán, vagy választhat, hogy miben mélyülne el leginkább. Ilyen feladatokkal fejleszthető a kreativitás, együttműködés, kritikai gondolkodás.

Hogyan nyissunk éttermet? (14-18 éves gyerekeknek)

•    Készítsünk költségkalkulációt arról, mi mennyibe kerül, hogyan lehet beindítani a saját vállalkozást, tervezzétek meg az árakat!

A cikk teljes terjedelmében a digitaliscsalad.hu oldalán olvasható

Hasonló tartalmakért iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre!
 

Kölöknet hozzászólás

aláírás