Szülő- és gyereknevelés

Új trend: olyan játékot adunk a gyerek kezébe, amivel mi magunk is játszottunk anno (Kutatás)

A gyerekjátékok megőrzése, illetve a családon belül megtartásuk iránti igény egyre jobban felértékelődik Európában – világít rá egy 2000 fő megkérdezésével végzett friss nemzetközi kutatás. A nyitókép csak illusztráció, forrás: 123RF.

A megkérdezett felnőttek 2/3-ada törekszik arra, hogy olyan játékokat adjon a gyerekeik kezébe, amelyekkel még ők is használtak kiskorukban – derül ki a Mattel játékgyártóhoz tartozó márka, a Fisher-Price megbízásából készült friss kutatásból, ami arra is rámutat, hogy:

a szülők ennek azért is tulajdonítanak nagy jelentőséget, mert a régi játékok a nagyszülők számára is ismerősek és velük ők is sokkal könnyebben játsszanak az unokáikkal. Közülük is a fa játékok emelkednek ki a mezőnyből,

amelyek a kutatásba bevont megkérdezettek jelentős hányada (átlagosan több mint 60%) szerint a legjobbak és úgy vélik, hogy a leginkább ezek állják ki az idő próbáját.

Nem csoda, hogy a régi játékok családon belüli tovább ajándékozása egyre jellemzőbb Európában – emelik ki a felmérés készítői. Az ismert játékgyártó cég azzal támogatja ezt az örvendetes folyamatot, hogy idén szeptemberben világszerte, így Magyarországon is bevezeti az időtálló, fából készült, nyílt végű, illetve a generációk közti játékra ösztönző, hat hónapos és öt éves kor közti gyerekeknek szánt Wood termékeit.

A fából készült játékok a legidőtlenebbek

„A fából készült játékok a legidőtlenebbek. A kutatásból az is kiderül, hogy a válaszadók többsége (közel 70%) szerint ezek a játékok a legjobbak a közös játékhoz és azzal a megkérdezettek szinte kivétel nélkül egyetértettek, hogy az a játék a legélvezetesebb, amikor mindenki együtt tud játszani a családban. A Wood bevezetésével ezekhez az alapokhoz térünk vissza, hogy vele egy olyan szórakoztató, tanulságos és az egészséges fejlődést elősegítő játékélményt biztosítsunk, amit a nagyszülők, a szülők és a gyerekek egyaránt szeretni fognak.” – mondta Török Kata, a Mattel magyarországi marketing menedzsere. Ezt támasztják alá Dr. Sipos Lilla pszichológus tapasztalatai is, aki szerint a természetes anyagból készült fajátékok olyan tartós és sokoldalú játékok, amelyek túl azon, hogy biztonságosak ezernyi módot nyújtanak ahhoz, hogy a gyerekek szabadon kifejezhessék általuk magukat.

A kutatás az Obsurvant által, a Mattel megbízásából 2024 májusában végezték Európa több országában (Görögország, Anglia, Lengyelország, Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Benelux államok,Törökország, Németország, Norvégia) országonként 2000 felnőtt megkérdezésével.

Hasonló tartalmakért iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre!
 

Kölöknet hozzászólás

aláírás