A hirdetésektől is függ, mennyi zöldséget esznek a gyerekek
Azok a gyerekek, akik az étteremben egészséges ételeket hirdető alátétet kapnak, nagyobb eséllyel eszik meg a tányérjukra kerülő zöldségeket, gyümölcsöket.
Azok a gyermekek, akik ilyen egészséges ételhirdetésekkel találkoznak, eleve egészségesebb ételt választanak, míg azok, akik nem látnak ilyen hirdetést, csak kisebb arányban döntenek az egészségesebb ételek mellett. Ha a gyerek egészségesen étkezik, csökken a telített zsírok bevitele, ami szintén számos egészségügyi előnnyel jár.
„Sok gyerek rendszeresen étkezik vendéglőkben. Ha az egészséges opciókra külön felhívják a figyelmüket és egyszerűvé teszik, hogy ilyen menüt válasszanak, az bizony rengeteget segít” – mondja a kutatást vezető Stephanie Anzman-Frasca, a University of Buffalo munkatársa.
A szakemberek a kutatás során 58 gyereket vizsgáltak meg, mindannyian 4 és 8 év közöttiek voltak. A gyerekek szüleik társaságában egy Buffalo menti vendéglőláncot látogattak meg. Kaptak egy kupont, amivel két héttel később visszatérhettek az étterembe. A második látogatás alkalmával a gyerekek fele olyan ételalátétet kapott, ami egészséges menüt hirdetett. A hirdetés vicces, színes és kreatív volt.
Mint kiderült, ezek a gyerekek jóval nagyobb arányban rendeltek egészséges ételt: 18 százalékuk zöldség alapú menüt kért, míg a kontrollcsoportban csupán 7 százalékról volt ugyanez elmondható.
Mindez világosan megmutatja, milyen fontos a gyerekek számára a megfelelő hirdetés üzenete, és az milyen mértékben hat rájuk.