Gyerektanulás - 2020. május 2. - Lépésről Lépésre program - projekttanulás távoktatásban is
Lépésről Lépésre program - projekttanulás távoktatásban is. A Magyarországon több, mint 25 jelenlévő program óvodás korú gyerekekkel otthon is könnyen végigvihető projekteket oszt meg Facebook-oldalán.
A Kiskőrösi EGYMI munkatársai ún. Csiga-projektjét érdemes annak tervezésétől nyomon követni, hiszen aki még nem csinált ilyet, az most Lépésről lépésre megtanulhatja. A „Lépésről lépésre” program nyitott oktatási modellként a gyermek szükségleteire, viselkedésére, tulajdonságaira és korábbi ismereteire, tapasztalataira épít.
Hangsúlyt helyez a tanuló saját fejlődésére, a tanulási folyamatban való aktivitás és felelősség kialakítására. Ezért bevonja a gyerekeket a tanulási tartalom, a feldolgozás módszereinek, ütemének, szervezeti kereteinek kiválasztásába is. Az ehhez szükséges képességek, kompetenciák kialakításához megfelelő tanulási körülményeket biztosít. A pedagógusok, a családok és a közösség más tagjai közötti szoros együttműködést a program elengedhetetlennek tartja. A tanulás és fejlődés az iskola és a családok közötti együttműködés részévé válik, és ez segíti a családokat abban, hogy megértsék, mit várhatnak el az iskolától, hogyan tanul és fejlődik a gyermekük.
A családdal és a közösséggel való kapcsolat a program kiemelten fontos alapelve és más programoktól, valamint a hazai gyakorlattól eltérő jellemzője. Elmondható, hogy a program a hagyományostól eltérő gyakorlatot segít kialakítani: a szülők rendszeresen részt vesznek gyermekeik tanulási folyamatában, kiemelt szerepük van az értékelésben, folyamatos tájékoztatást kapnak és visszajelzést adnak gyermekük iskolai munkájáról. A távoktatás során nemcsak pedagógusoknak, de szülőknek is érdemes figyelni a megosztott tartalmakra, melyek között még óvónők általi bábelődást is megnézhetünk.