Gyerektanulás - 2020. április 25. - Élményszerű, kreatív tanulás: a képzelőerő, a kitartás, a kíváncsiság fejlesztése
A Kreatív Partnerség Magyarország program a hét minden napján egy-egy kreativitás-alkotóelemet vesz górcső alá, a program saját Facebook oldalán. Az élményszerű, kreatív tanulást lehetővé tevő pedagógiai módszertanuk otthon is kipróbálható feladatai a képzelőerő, a kitartás, a kíváncsiság, a fegyelem és az együttműködés fejlesztését teszik lehetővé. Mindegyik bemutatott feladat művészek és tanárok közös, kipróbált fejlesztése.
A feladatleírások lehet első ránézésre kicsit hosszúnak tűnnek, de ez a megoldás azt próbálja segíteni, hogy bárki, aki fontosnak tartja gyermeke kreativitásának és kritikai gondolkodásának a fejlesztését az otthoni tantárgyi tanulás közben, az egyes instrukciókat követve, maga is maradéktalanul meg tudja tenni azt. Az OECD által is validált és használt kreativitásfogalom és feladatfejlesztési mód megpróbál rávilágítani arra is, hogy egy egyszerű szemléletváltással akár napi szinten becsempészhetők ezek a fejlesztési szempontok a tanítási-tanulási folyamatba. Ez azt jelenti, hogy iskolai környezetben a gyerekek plusz idejének, a tanárok extra erőforrásainak felhasználása nélkül, a normál tanórákat igénybe véve csak, a tanév végére a tanulók az ún. 21. századi képességekkel, kompetenciákkal is felvértezettekké tudnak válni. Otthon pedig most a távoktatás végére, végigpróbálva a naponta megosztott feladatokat bepillantást nyerhetnek ebbe a szemléletbe, és motiválttá a bonyolultabb tananyagok játékos elsajátítására is. A fejlesztők remélik, hogy ezek a feladatok az egész család számára is élvezetes szabadidős tevékenységgé fordítják az otthontanulást.