111 teendő, miután megtartottad az óráidat
Aki maga nem tanár, vagy nincs a közvetlen közelében tanár, fogalma sincs, mi mindent rejtenek a munkaköri kötelességek. Csak azt látják, megtart 22 órát egy héten, szabad egész nyáron, lógatja a lábát havi százezer nettóért. Aki még nem tanár, de felmerült a lehetősége, hogy azzá lesz, még meggondolhatja. Küldöm szeretettel mindazoknak, akik szerint heti 36 órát az épületben kell tartózkodnia minden pedagógusnak, mert különben biztos csak lébecol.
Ha tehát megtartottad az óráidat:
- készülj a következőkre
- készíts prezentációt, előre gyártott jegyzetet, fénymásold megfelelő számú példányban – papírrepülő vagy hajó lesz belőle
- vigyél be kiegészítő anyagokat a törzsanyag mellé, szökőévente egyet érdekelni is fog
- tanulj akrobata- és bohócszámokat, hogy magadra vond a figyelmüket – a dupla hátraszaltóig esélyed sincs
- számíts rá, hogy amikor viszont láthatatlanná akarsz válni, mert kibőgted a szemed, vagy csókolózol a villamoson, vagy a nudista strandon mászkálsz, valaki hangosan rád köszön: csókolom, tanárnő!
- add írásba a házi feladatot, különben arra fognak hivatkozni, hogy nem is mondtad (így is arra fognak hivatkozni)
- állíts össze új és új dolgozati kérdéseket minden osztálynak, csoportnak
- javítsd ki a dolgozatokat, közben vedd elő a helyesírási szabályzatot, mert miután tízszer láttad leírva, hogy faly, már nem vagy benne biztos, hogy nem úgy írják-e tényleg
- tárgyald meg a kollégákkal, hogy a te elvárásaid túl magasak-e, hogy a harmincból tíz elégtelen, további tíz alulról nyalja a kettest, illetve van-e esély arra, hogy egy 15 éves diák valóban egy akadémikus stílusában fogalmaz, nem pedig puskázott
- állíts össze javítódolgozatot annak, akinek rosszul sikerült
- írass javítódolgozatot azokkal, akiknek rosszul sikerült
- ezt is javítsd ki (minél kevésbé tanulnak, annál többet dolgozhatsz)
- ismételd meg, ahányszor igény van rá (lesz)
- korrepetáld azokat, akiknek harmadszorra sem sikerült – mivel erre külön lehetőség nincs, tedd meg szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, úgyis ezt csinálhatod egész nyáron
- a dolgozat kiosztása utáni szünetben fogadd a reklamációkat
- találj ki szorgalmi feladatokat annak, aki javítani szeretne
- javítsd ki őket
- feleltesd külön szóban azt, aki írásképtelen
- természetesen erre az órán nincs idő, mert beszédképtelen is, keress neki külön időpontot, természetesen a szünetben, kora reggel, késő este vagy hétvégén – ha megbukik, akkor augusztusban teheted meg ugyanezt
- tarts pótórákat az elmaradtak helyett, hogy be tudd fejezni év végére a tananyagot (nem fog menni)
- készítsd fel a vizsgára, aki túl sokat hiányzott, magántanuló, más iskolából jött, különbözetit akar tenni – stb.
- vizsgáztasd le
- vezess vizsgajegyzőkönyvet
- tarts év végi szakaszvizsgát
- állítsd össze a tételeket
- oszd ki megfelelő számú példányban
- tanítsd meg újra, hisz már úgyis elfelejtették
- vizsgáztass le teljes osztályokat
- vegyél részt felvételin
- készítsd föl versenyre a tehetséges diákokat örömből, lelkesedésből, hiszen úgyis kevés van belőlük (mármint nem versenyekből)
- természetesen szünetben, kora reggel, késő este, hétvégén vagy vakáció alatt – esetleg lyukasórában, ha megbeszélted a kollégáddal, hogy a saját órájáról elengedi
- kísérd el a versenyre, amit meg kell nyernie, különben mitől jó ez az iskolának?
- ha országos versenyre is eljut, utazz vele a verseny helyszínére több napra, vigyázhatsz rá 24 órában, az éjszakát pedig horkoló vadidegen kollégákkal töltheted
- hajts fel újabb versenyeket, hogy megint tiéd lehessen a felkészítés és a kísérgetés öröme és dicsősége
- ha nem kapott helyezést, vigasztald
- hajts fel pályázatokat, írd meg, és reméld, hogy ha mást nem, a munkádhoz egy-két eszközt juttatnak belőle
- készíts iskolai ünnepi műsort: állítsd össze nagyjából hatvan munkaórával a forgatókönyvet
- keress hozzá szereplőket, és próbálj velük éjjel kettő és három között
- szedd össze otthonról az esetleges kellékeket, díszleteket, jelmezeket, venni úgysem vehetsz
- szervezz tanórán kívüli programokat: színházat (kitaposhatod belőlük a pénzt a jegyre), múzeumot
- szervezz osztálykirándulást (ha több napos, szállás és kaja után is rohangászhatsz)
- menj velük kirándulni több napra, vigyél magaddal sok pénzt (valakit úgyis ki kell segítened), sok meleg holmit, és készülj, hogy nem fogsz tudni aludni
- a kiránduláson óvd testi épségüket, lelki egészségüket, és ellenőrizd alkoholfogyasztásukat és szexuális tevékenységüket –mindezt büntetőjogi felelősséged teljes tudatában
- tanuld meg az összes diák nevét, családi körülményeit
- tanuld meg a szülők nevét és családi körülményeit
- tartsd a kapcsolatot a tanulóifjúsággal telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
- tartsd a kapcsolatot a szülőkkel telefonon, levélben, mailben a nap huszonnégy órájában
- szakíts időt személyesen a diákok problémáira: szünetben, éjfél után, hétvégén, szenteste
- szakíts időt személyesen a szülők problémáira ugyanezen időkben
- készülj fel szerelemmel, családdal, erőszakkal, betegségekkel kapcsolatos témákból, hogy ne érjen minden felkészületlenül
A folytatáshoz KLIK(K) a fotóra!