Iskola

Pedagógushiány alakulása 2008 és 2018 között

Az országos kompetenciamérés nyolcadikos iskolai kérdőívek adatai alapján képességfejlesztő pedagógusból van a legnagyobb hiány az általános iskolákban és kisgimnáziumokban. 2008-ban is már az iskolák egynegyedében, 2018-ban már egyharmadukban volt hiány ebből a szakképesítésű tanárból! Pedig ezek azok a pedagógusok, akiknek oroszlánrészük lenne abban, hogy a kreativitást is fejlesszük az iskolában, és azt ne csak gyorsan elavuló tudásgyárként üzemeltessük. A művészeti tárgyakat tanító pedagógusok hiánya érdekes módon nem veri ki a biztosítékot, hiszen ezek a tárgyak - eléggé el nem ítélhető módon - az iskolai hierarchia alján helyezkednek el. Máshol viszont éppen hogy az egyik legfontosabb terület, nem véletlen, hogy ma már nem STEM-ről hanem STEAM-ról beszélünk. (Science,Technology, Engineering, Arts, Maths) A második legnagyobb hiány a természettudományos tárgyakat tanító tanárokból van, az iskolák 30 százaléka jelzett ilyen problémát 2018-ban. 2012-ig még nem jelentett problémát, de utána nagyon megugrott azon iskolák aránya, ahol tudnának még matematikanárt alkalmazni és a tanítók iránti kereslet is megugrott 2012-ben, ma már az iskolák egyötödében van hiány belőlük. 

Az ábrát Nahalka István oktatáskutató készítette a kompetenciamérés adatai alapján, köszönjük, hogy hozzájárult az ábra publikálásához a Kölökneten.

Hasonló tartalmakért iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre!
 

Kölöknet hozzászólás

aláírás