Egy Youtube sztár a családban: LOL Surprise teszt
Az elején be kell, valljam: két lányom van és mindkettő megőrül a mobil telefonjáért, a Youtube videókért és az új játékokért. Mindig jól értesültek arról, mi az új trend, mi az új cucc, amit meg kell venni, de azonnal. Most a LOL Surprise baba az. (x)
Szülőként folyamatosan küzdök az internetezési idő lecsökkentésével, de a gyerekek, ha tehetnék, órákig böngésznének a Youtube sztárok videói között. Szerintem ezért is örültek nagyon, amikor megtudták, hogy tesztelésre kapnak pár LOL Surprise babát, és nyilván már alig várták, hogy végre ők is kézbe vehessék.
Öt játékot kaptunk tesztelésre: 2 nagyot, 2 közepeset és egy kicsi fürdőbombát. Meglepő volt számomra, hogy a nagynak minősülő golyók sem voltak kiemelkedő méretűek, csak a többiekhez képest mutatkoztak nagyobbnak. Ám a gyerekeket nem érdekelte a nagyság kérdése, megőrültek a gömbökért és alig várták a kibontás pillanatát.
A kibontásban egyértelműen a nagyobb (8 éves) vitte a prímet: ebben motiválta, hogy “influenceres” körítést tettünk hozzá, azaz a művelet közben kommentálta azt, ahogy a videókon látni szokta.
A figura kiszabadításához 7 szintű műanyag csomagoló anyagot kell eltávolítani a gyereknek. Minden szint meglepetéseket tartogat: matricákat, kenceficéket, ivó palackot cipőket, ruházati kellékeket is. Először is mindegyikben van egy vörös lencsés nagyító, amivel meg kell fejteni a csomagolás közé rejtett titkos üzenetet. Fontos megemlíteni, hogy víz hatására egyedi módon reagálnak a műanyag babák: valamelyik sír, kiköpi, vagy pisil.
Hosszas bontogatás után végül előkerültek a kisméretű babák és tartozékaik.
Az igazsághoz hozzátartozik: a meglepetés varázsa, a kibontás öröme az, ami ennek a játéknak a nagy vonzereje. A siker másik kulcsa a titokzatosság, hiszen senki nem tudja, hogy melyik LOL figura lapul a megvásárolt gömbben, ugyanis nincs rajta a csomagoláson.
No de nézzük meg közelebbről, hogy miért is olyan sikeres ez a játék világszerte?
A közösségi média felfutásával a gyerekek médiafogyasztási szokásai is megváltoztak. A hagyományos TV reklám helyett a gyerekek által kedvelt tartalmak főleg a Youtube felhasználók által készített videók, ahol az esetenként többszázezres követővel rendelkező alkotó (influencer) mesél az általa fontosnak tartott dolgokról, vagy kipróbálja azokatA gyerekek megőrülnek az olyan tartalmakért, amiben egy ismert játék, eszköz bolti dobozát valaki felbontja, akkurátus mozdulatokkal kicsomagolja az adott terméket és ennyi. A LOL baba a világ első Youtube, Snapchat, Instagram felhasználói szokásokon inspirálódott játékfejlesztése és szándékosan úgy kreálták, hogy tökéletesen “működjön” ebben a világban. A gyártó amerikai MGA Entertainment tulajdonosa nyilatkozta, hogy az egész ötlet egy kicsomagolós videó megtekintése után született: készítsünk egy kicsomagolós videót generáló játékot, ahol a játékélmény szintjére helyeződik a játékszer borításának felbontása. Ez olyannyira tudatos lépés volt, hogy a játék bevezető kampányában Amerikában a plázákban LOL fülkéket állítottak fel, amelyekben a gyerekek és szüleik egyfajta popup videóstudióban le is tudták filmezni a csomagolás bontásának örömét és egyből fel is tudták tolni azt a youtube-re - virális lavinát indítva el.
Játék-újrahasznosítás 1. rész: 10 kreatív ötlet a LOL gömb mókás felhasználásához