Az oktatással kapcsolatos attitűdök alakulása a felnőtt lakosság körében
Az emberek négyötöde gondolja ma már úgy, hogy a gyereknevelés komoly szakértelmet kíván és kétharmada szerint a pedagógusokat anyagilag jobban meg kellene becsülni.
Míg a rendszerváltás környékén az embereknek a fele azt gondolta, hogy a gyereknevelés nem igényel különösebb szakértelmet, addig 2009-ben már az elsöprő többség (80%) szerint erre nem képes mindenki, hanem csak az erre a komoly feladatra felkészült és elhivatott pedagógusok.
A pedagógusok anyagi megbecsültségét illetően a közvélemény az elmúlt két évtizedben jóval ingadozóbb volt. 2005-ben az emberek fele gondolta, hogy a pedagógusok anyagi megbecsültsége megfelel annak a munkának amit végeznek (minden bizonnyal nem függetlenül az előtte lezajlott közalkalmazotti béremelési hullámok hatásától), miközben a rendszerváltáskor és napjainkban is 60 százalék gondolta/gondolja, hogy többet érdemelnének.
Egy jól megalapozott pedagógusi életpályamodell tehát a közvélemény szemében is kívánatos lenne, csak remélni tudjuk, hogy nem merül ki puszta ígérgetésben, vagy nyakló nélküli béremelésben, hanem az elődök kárából tanulva valóban professzionális módon lesz bevezetve.
A hét ábrája sorozatban eddig megjelent írások.