Rossz hír: Berki Krisztián vezeti az Instagram népszerűségi listáját
A magyar tinik szívesen készítenek önarcképet, bárki számára elérhetővé teszik az Instagram-profiljukat, és a többség inkább nézeget, mintsem tartalmat tölt fel – derült ki a Crane közösségi megkérdezéséből, amely hazánkban elsőként mérte fel a magyarok Instagram-használati szokásait.
A magyar instagramozók kilenctizede követi ismerőseit, barátait, kétharmada a vonzó képeket feltöltő idegeneket és külföldi hírességeket, csaknem ötven százalékuk pedig az általuk kedvelt márkák profilját is – derült ki a Crane közösségi megkérdezéséből, a Magyar Instagram Körképből. A magyar sztárok közül inkább a férfiaknak van okuk panaszra, hiszen az élbolyba egyedül Berki Krisztiánnak sikerült bekerülnie. Őt olyan nevek előzik meg, mint Palvin Barbara szupermodell a maga 2,3 millió követőjével vagy Lévai Adrienn (126 ezer) és Dukai Regina (121 ezer). A nemzetközi márkák közül az erősen vizualitásra építő témák – például a divat és a sport – tarolnak a válaszadók Insta-falán.
A felhasználók által készített népszerű tartalmak között korosztályos eltérések figyelhetők meg: míg a tinédzserek leggyakrabban szelfiket és a barátaikkal közös képeket töltenek fel, addig a 20 évesnél idősebbeket a város- és természetfotózás köti le, a 36 éven felülieket pedig a videós tartalmak foglalkoztatják. A legkevésbé izgalmas témák körébe került a legfiatalabbak esetében az – egyébként jellemzően kedvelt – ételfotózás, míg a nőknél a mémek és vicces képek, a férfiaknál pedig a divattal kapcsolatos képek fulladnak érdektelenségbe. A legbosszantóbb tartalom a fiúknál a reklám, a lányoknál pedig a szelfi – persze csak a másoké, miután a válaszadók közel 70 százaléka szokott legalább alkalmanként önarcképet készíteni.