Időben az iskolába!
Ha a reggeli késés nálatok mindennapos, akkor itt az idő elolvasnod pár tippet, hogyan változtass ezen.
-
Gyermekednek legalább 10-11 óra éjjeli alvása van szüksége, ha még általános iskolás. Ha hamarabb lefekteted, az nagy eséllyel segít abban, hogy reggel könnyebben felkeljen és az iskolában is jobban tudjon teljesíteni. Semmiképpen se engedd este a TV elé, inkább olvass neki mesét vagy hallgassatok klasszikus zenét, hogy könnyebben elaludjon.
-
A reggeli késések egyik oka lehet az is, hogy a gyerek ódzkodik attól, hogy bemenjen az iskolába. Kérdezd meg tőle, hogy van-e vajon ennek valami konkrét oka? Esetleg csúfolják vagy piszkálják az osztálytársai? Vagy az egyik tanárral kapcsolatban volt kellemetlen élménye? Ez lehet például a hátterében annak, ha nem akar kikelni az ágyból.
-
Ajánlj fel valamit, ami megéri neki az erőfeszítést. Ha reggel időben felöltözik és megmossa a fogát, akkor délután majd az állatkert felé kerültök a kocsival vagy elmentek biciklizni. Édességgel viszont ne kecsegtesd, a rendszeres jutalomfánk vagy süti alaposan alááshatja a gyerek egészségét, nem beszélve arról, hogy egy idő után előfordulhat, hogy teljesen hatástalanná válik.
-
Próbáljátok ki a reggeli zuhanyt, általában hatékonyan ébreszt.
-
Légy szigorú minden reggel! Gyermekednek meg kell értenie, hogy az iskolába járás nem egy opcionális lehetőség, hanem kötelesség! Ezzel szemben engedd meg neki, hogy ő válassza ki a cipőt vagy a ruhát aznapra.
2013. augusztus 15.Hepp Ildikó
SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
Dr. Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektani szakpszichológus, a Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet tudományos főmunkatársa. Egyik fő kutatási területe az atipikus fejlődés, az átütő fejlődésű vagy többszörös különlegességű tehetségek kutatása, de nemzetközi projektek keretében foglalkozik a gondolkodás és a tanulás hatékonyságát fejlesztő módszerek kutatásával és fejlesztésével is.
A Budapesti Könyvfesztiválon a Tea Kiadó gondozásában megjelent, Tehetségfejlesztés című könyve kapcsán beszélgettünk vele.
Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
„A Társaskönyv éppen olyan, amilyennek a szerző az iskolát elképzeli: együtt gondolkodó, inspiráló, kapcsolatorientált, és rendkívül gyakorlatias, sok valódi esettel és példával. A 21. század a változásról szól, ez a könyv a változásba beleszédült világ közepén mutat fel örök értékeket.” – írja a kötetről Gyarmathy Éva.
Filmkapcsolatok
A "Nem vagytok egyedül" elnevezésű kiskamaszoknak indított népszerű csoportfoglalkozások kapcsán beszélgettünk Hilbert Anette filmterapeutával.
A pszichológiai társasjátékokban az a legnagyszerűbb, hogy olyan témák merülhetnek fel játék közben, amelyek a hétköznapi beszélgetések során nem biztos, hogy előjönnének. A négy játékvariációból álló Kibeszélő társasjáték még ennél is többet tud: gyermekeink élményeire, tapasztalataira, akár legféltettebb gondolataira láthatunk rá, kapcsolódhatunk velük mély családi történetmeséléssel, vagy ellenkezőleg, mókázhatunk nagyokat, élvezhetjük a közös családi pillanatokat, úgy, ahogyan eddig soha.
Minden napra egy kreatív feladat! A méltán híres, Minden napra egy mese című könyv mintájára, a Kreatív Partnerség Magyarország Program Facebook oldalán naponta kerülnek megosztásra művészek és kreatív szakemberek tanulással kapcsolatos ötletei. Miként könnyíthetjük meg a gyerekek tanulását?
Szakértőink
Évtizedek óta pedagógusokat és pedagógus-hallgatókat tanítok. Kutatóként az osztályfőnökök munkájával és a konfliktusok kezelésével foglalkozom a legtöbbet.
Villányi Györgyné Jutka
Óvodapedagógus
Brunszvik Teréz-díjas óvodapedagógus vagyok és pedagógia szakos egyetemi végzettségem is van. Jelenleg óvodapedagógus hallgatókat tanítok, és szakvizsgás képzéseken óvodapedagógusokat.
Lannert Judit
Oktatáskutató
Közgazdász - szociológus végzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Fontos számomra, hogy a szakma és a civil oldal között termékeny, korrekt információkon és pozitív kommunikáción alapuló kapcsolat alakuljon ki.
Főképp családjoggal, ingatlanjoggal, öröklési joggal, társasági joggal, peres képviselettel foglalkozom.
Gyarmati Katalin Anna
Mediátor
Nem terápiás munkát végez, hanem a problémák megoldásában segít a hozzá fordulóknak, mindig a jövőt szem előtt tartva, a legjobb megoldásra fókuszálva. Alkalmazták több gimnáziumban gyermekvédelmi szakemberként, dolgozott középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekekkel, ezen kívül családgondozóként foglalkozott problémákkal küzdő családokkal. A mediátor szakmán belül mindezeket a tapasztalatokat kamatoztatja nap mint nap, tapasztalatairól weboldalán számol be rendszeresen, Kamasznavigátor című kiadványa a közelmúltban látott napvilágot.
Peer Krisztina
Klinikai gyermek szakpszichológus
Pszichológusként és meseterapeutaként dolgozom gyermekekkel, kamaszokkal és fiatal felnőttekkel, mellette felnőttképzésben tanítok pszichológiát, valamint rendszeresen tartok önismereti, készségfejlesztő, kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket.
Tanár alapvégzettséggel oktatáskutatóként dolgozom. Leginkább a közoktatási intézmények működése és eredményessége foglalkoztat.
Horváth Magdolna
Család- és párterapeuta, mediátor, tréner.
Az oldal támogatója: