Kinek a dolga?
"Egyre az a gyerekrajz jár az eszemben, amely ennek a lapszámunknak a borítójára került: két nagy elefánt ormányán egyensúlyoz egy kislány – és mi lesz vele, ha akár csak egyik elefánt kihúzza alóla az ormányát? (...) Elgondolni is rossz, mi történik. De még rosszabb arra gondolni, hogy a kép változik: már a törékeny kislány áll a porondon, és neki kell már két (’munkára és életre nevelt’) kezével fel- és fenntartania a behemót és elöregedett elefántokat.” – írja beköszöntőjében Szávai Ilona.
FORDULÓPONT 40
Kinek a dolga?
Szávai Ilona: Kinek a dolga?
Cselik Ágnes: Ember és nyelv
Huszár András: Egy város – és a nyelvek
Vámos Ágnes: A kéttannyelvű gimnáziumok hatása a közoktatásra
Heltai Miklós: Azonos feladatok két helyen: családban és iskolában
Sz. I.: Séta a „kongresszusi helyek” körül
XXX: A VII. Nevelésügyi Kongresszus Ajánlásai
XXX: Az iskola dolga. Egy virtuális nevelésügyi kongresszus dokumentumai
P. Szávai Eszter: Gabi – a Kolibri színház új bemutatója
Makkos Anikó: A kortárs amerikai gyermekirodalom felhasználása az oktatásban
Bíró Tímea: Hogyan hatnak a mesék
Tölgyessy Zsuzsanna: Apák, anyák, gyerekek. A Pál utcai fiúktól a Bogármeséig
Voigt Vilmos: A cirkusz világa. Mit látnak és mit festenek meg a gyerekek a cirkuszi előadásból?