Ajánló

Tanulj a gyermekedről! - programok Kölöknet Könyvfesztivál és vásár

Időpont: augusztus 25-én szerdán, 10:00–18:00 óráig - Helyszín: Tea Kiadó óbudai központja (H-1039 Budapest, Vihar utca 18.)

A programokról bővebb leírást és előadóink, szakértőink bemutatkozását alább találod.

10:00 „A te hangodat ismerem” – zenefoglalkozás

Énekkel, mondókával, élő hangszeres játékkal olyan élményt hozunk létre, amiben kellő időt hagyunk magunknak és a gyerekeknek a hangok, ritmusok, dallamok megtapasztalására. Csecsemőket és kisgyermekeket 3-4 éves korig vár a foglakozás, de minden édesanyának izgalmas, akár gyerkőc nélkül is.

Hazay Tímea közel 15 éve vezet énekes-játékos-mondókás foglalkozásokat gyerekeknek, emellett a Bethesda kórház integrált szülő-csecsemő konzulenseként is dolgozik. Az inkubátorok mellett megvalósítható zeneterápiás programot fejlesztett ki, mely az ország 14 kórházában segített a pandémia előtt a koraszülött-újszülött intenzív osztályokon. A „Te hangodat ismerem” kapcsolat fókuszú perinatális zenei program a csecsemők és kisgyermekek érzelem- és viselkedés szabályozásának támogatásában segít.

11:15 -  Mesehíd – kapcsolódás a gyerekekhez a meséken keresztül

Hogyan válasszunk mesét? És hogyan válasszunk meséskönyvet? Népmesét vagy műmesét? Melyik mire jó? – A mesék szimbolikus nyelvének segítségével nemcsak a gyermekek, hanem a nekik mesélő felnőttek is képesek megérteni a világ működését és megtalálni a saját helyüket ebben a világban.

Peer Krisztina gyermekekkel, kamaszokkal és fiatal felnőttekkel dolgozik gyermekpszichológusként, meseterapeutaként. Emellett felnőttképzésben tanít pszichológiát, valamint rendszeresen tart önismereti, készségfejlesztő, kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket. Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének (OFOE) vezetőségi tagja. A Tea Kiadónál megjelent kötete, a Mi bántja a gyerek lelkét? -150 kérdés gyermekkori pszichés megbetegedésekről.

13:00 - Reflektív nevelés a gyermekorvos szemével

Minden a korai kötődésen múlik. Ez mára nemcsak a gyermekpszichológusok mániája. Felzárkóznak a felnőtt terapeuták és az idegtudósok. Azért van remény. A reflektív nevelés nagyrészt a korai kötődési kapcsolat során elsajátítandó mentalizációs képességre alapozó attitűd. Segít jóban lenni gyermekeinkkel, megérteni őket, megalapozni mentális egészségüket. Nemcsak szülőknek!

Dr. Gócs Viktor gyermekorvosként dolgozik kétévtizedes szakmai és nemzetközi tapasztalattal, emellett integrált szülő-csememő/kisgyermek konzulens is. Szakmai területe a reflektív nevelés, a témában megjelent hiánypótló kötet magyar fordítója. A reflektív nevelés a harmonikus szülő-gyermek kapcsolat kialakításának támogatásáról, a gyermeknevelés kapcsán felmerülő érzelmi nehézségek, buktatók kezeléséről szól. Segít megérteni, mi zajlik a gyermekeink fejében, miközben a saját szülői érzéseinkkel és gondolatainkkal is tisztába kerülünk. 

14:00 Tehetségfejlesztés – könyvbemutató

„Amikor pedig egy tehetséges kisgyerek fejlődését a környezet akadályozza, egyrészt értékeket pusztít, másrészt iszonyú szenvedéseket okoz. A tehetség nem szerep, hanem adottság, amelyből bármi lehet a környezet függvényében. De a környezetnek is el kell tudnia képzelni valami újat, ha tehetséges gyereket akar nevelni.”

Gyarmathy Éva a Tehetségfejlesztés – Lehetőségek kezdőknek és haladóknak című könyv szerzője, pszichológus, lélektani szakíró. Fő területe az atipikus fejlődés, az átütő fejlődésű vagy többszörös különlegességű tehetségek kutatása, a hiperaktivitás és autizmus. A hazai Diszlexia Központ és az SNI Tehetségeket Segítő Tanács megalapítója. A közoktatásba beilleszkedni nem tudó gyerekekkel foglalkozó iskolákban tanácsadó. Nemzetközi projektekben a gondolkodás és tanulás hatékonyságának kutatásával, a 21. századi tanulás kérdéseivel foglalkozik.

15:15 Szülőnek lenni ma – hogyan éljük túl a járványt és az iskolát, és a kettőt együtt?

Beszélgetés Lannert Judittal és Németh Szilviával.

A mai felgyorsult világunkban olyan kompetenciákra van szükség, amelyek túlmutatnak a hagyományos iskolai kereteken. Ezeket gyűjtő néven 21. századi kompetenciáknak, illetve a fejlesztendő 4K-nak szoktunk nevezni. Ide tartozik a Kreativitás, Kritikai gondolkodás, Kommunikáció, Kooperativitás. Már ezek is sok gondot okozhatnak a szülőnek, amit csak tetézett a Covid járvány és digitális oktatás. Hogyan éljünk túl ebben az új környezetben, és hogyan legyünk elég jó szülők? Hogyan tartsuk a kapcsolatot az iskolával? Milyen oktatásra lenne szükség a jövőben? Milyen tapasztalatokat vigyünk tovább a járvány utáni időszakra? Ezekről beszélget kötetlenül Lannert Judit, oktatáskutató, és Németh Szilvia a Kreatív Partnerség Magyarország program vezetője. A beszélgetésbe az érdeklődő szülők bekapcsolódását örömmel vesszük.

Lannert Judit oktatáskutató, közgazdász és szociálpolitikus. 1990 óta foglalkozik oktatáskutatással, egyik elindítója volt az Országos Közoktatási Intézet szakmai műhelyében készült Jelentés a magyar közoktatásról sorozatnak. Kutatói érdeklődése elsősorban a tanulói továbbhaladásra, az iskola és munka világa közötti átmenetre és a pályaválasztási törekvésekre terjed ki.

Német Szilvia oktatáskutató, a Kreatív Partnerség Magyarország program vezetője, az OECD CERI „Assessing progression in creative and critical thinking skills” nemzetközi projekt magyarországi koordinátora. Pedagógia tanári és szociológus végzettségű, 2003 óta foglalkozik oktatáskutatással. Vezet empirikus és kvalitatív kutatásokat, részt vesz projektek értékelésében, valamint számos nemzetközi együttműködésben is.


 

 

Hasonló tartalmakért iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre!
 
Címkék: ajánló

Kölöknet hozzászólás

aláírás