Bevezetés a kreatív tanulás világába – Interjú Németh Szilviával
Szülői tréning: Hogyan lesz jó élmény a tanulás? 2019.június 8. 9.00-16.00
Szinte minden szülőnek kihívást jelent a gyermekével való tanulás, hiszen egy hosszú nap után a gyermek már fáradt és nyűgös. Sokszor nincs kedvük már újra leülni a tankönyv mellé és feladatokat megoldani vagy versszakokat magolni. Ráadásul az sem biztos, hogy erre egyáltalán szükség van. Mit lehet tenni? A szülők számára életre hívott Bevezetés a kreatív tanulás világába tréningen Németh Szilvia segít megoldást találni ezen kihívásokra, megmutatja, hogy hogyan lehet maga a tanulás egy kreatív tapasztalat. Interjú Németh Szilviával.
Brandbook.hu: Mi a legnagyobb kihívás, ami a gyermeket éri ma az iskolában?
Németh Szilvia: Nem csak magyar, de európai oktatási intézményeket is véve minden iskola rendkívül ismeretanyag központú és nagyon nagy tananyagot akar a gyereknek megtanítani. Elvárják a gyerekektől, hogy üljenek egy padban, figyeljenek és próbálják meg befogadni a tananyagot, otthon pedig gyakoroljanak. Ha nem sikerül teljesíteniük, akkor magánórával, korrepetálással vagy bármilyen szakköri tevékenységgel megpróbál a szülő és az iskola is erre rásegíteni, aminek következtében a gyerekek leterheltsége csak tovább nő. Én azt látom a legnagyobb problémának, hogy elvárjuk, hogy a gyerekek ezt önként és vígan csinálják, motiváltak legyenek, miközben ez egy nagyon őrlő rutin, amibe a gyerekek többségét belekényszerítjük.
Brandbook.hu: A kreatív tanulás talán segíthet ebben.
Németh Szilvia: Igazából minket az érdekel, hogy hogyan tudjuk a gyerekeket kreatívvá, motiválttá és érdeklődévé tenni, valamint képessé arra, hogy ki tudják választani azokat a tartalmakat, amik számukra kimondottan érdekesek. Iskolalátogatások alapján az a tapasztalatom, hogy nagyon sok gyerek nem talál olyan tananyagtartalmat, amire azt mondaná, hogy érdekli. Nem azt kellene mondani, hogy a gyerekeknek az érdeklődése változott meg – például a digitális és technikai fejlődés miatt –, hanem egyszerűen időt kellene adnunk nekik ahhoz, hogy visszanyerjék az érdeklődésüket.
A teljes cikk a Brandbook.hu-n olvasható.