
A hazai pedagógusok egyre kevésbé érzik, hogy a diákok és a szülők megbecsülnék őket
Megjelent az OECD TALIS-jelentése a magyarországi tanárok helyzetéről. A 2024-es felmérésben 4408...
A kamaszok úgy érzik, hogy az életük nehezebb, mint a szüleiké
Ha a kamasz gyereked valaha is kiejtette a száján azt, hogy "ma nehezebb gyereknek lenni, mint...
„9 éves voltam, amikor az egyik nevelő felakasztott a fogasra, és ott hagyott”
Október 7-e az állami gondoskodásban élő gyerekek napja. Ebből az alkalomból a szülők nélkül felnőtt...
3 meseszép kirándulóhely az őszi szünetre – gyerekbarát programokkal és szállásokkal
Kirándulásötlet gyerekkel – Az őszi szünet mindig különleges időszak a gyerekes családok életében: a...
Pizsamapartit szervezett a tanár az iskolában, hogy megkörnyékezze a kamasz fiút
Szexuális visszaélés miatt börtönre ítéltek egy zalai pedagógust.

Rossz evő, válogatós, étvágytalan a gyermeked? Evészavar is állhat a háttérben!
Nem eszik a gyerek? A válogatósság, a hullámzó étvágy többnyire csak átmeneti állapot, a tipikus...
Rákiabáltál a gyerekre? Ezt a 3 dolgot teheted utólag – pszichológus tanácsai
Mindannyiunkkal előfordul, hogy időnként felcsattanunk, és a gyereken vezetjük le az aznapi...

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.
Megjelent az OECD TALIS-jelentése a magyarországi tanárok helyzetéről. A 2024-es felmérésben 4408 pedagógus és 246 iskolaigazgató vett részt. A legnagyobb nemzetközi pedagógusi vizsgálat egyik fő tanulsága, hogy még tovább csökkent a tanárok megbecsültsége.
Október 7-e az állami gondoskodásban élő gyerekek napja. Ebből az alkalomból a szülők nélkül felnőtt gyerekek emlékeit "keltették életre" a mesterséges intelligencia segítségével az SOS Gyermekfalvak, hogy megmutassák, milyen hiányokkal és szorongásokkal kell élnie egy állami gondoskodásban élő gyereknek.
Szexuális visszaélés miatt börtönre ítéltek egy zalai pedagógust.
Egyedülálló online workshop mutatja be a Dadogás Elkerüléscsökkentő Terápiáját (ARTS®), amely forradalmian új megközelítést kínál a dadogással élőknek, családtagjaiknak és a velük foglalkozó szakembereknek.
A BOOKR Class hivatalosan bekerült a UNICEF Learning Cabinetbe – arra a globális platformra, amely a világ legmeghatározóbb EdTech megoldásait ismeri el.
Átfogó reformra szorul a magyar olvasástanítás rendszere – mutattak rá a szakemberek az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Olvasás- és szövegértés-tanulás konferenciáján. Az elmúlt években folyamatosan romlottak a magyar diákok szövegértési eredményei, ám a téma elismert kutatói egyetértettek abban: ezen javítani lehetne, ha az olvasás tanítása nemcsak a magyarórákon kapna szerepet.

SNI, ADHD, autizmus, Asperger – szindrómák, zavarok, nehézségek. Szakcikkeink segíthetnek az eligazodásban, hogy minél több, naprakész információ álljon a szülők, pedagógusok rendelkezésére.

Akár már egy iskolafüzet árával is támogathatsz egy nagyszerű kezdeményezést, amelynek célja, hogy a tanulás és tanítás kreatívabb, élményszerűbb és örömtelibb legyen a ti iskolátokban is!

Azzal kell kezdenünk, hogy nem létezik olyan, hogy egyértelműen "jobb", mert mindkét csoporttípusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Ez a kérdés gyakran még a gyakorlott óvodapedagógusokat is megosztja. Sok múlik a körülményeken: a pedagógus képzettségén, a csoport tagjainak képességein, a struktúrán, valamint azon, hogy az óvónők mit szeretnénk elérni.

A szülők sokfélék, de abban legtöbben egyetértenek: nem szeretnék, ha a tanár kiabálna gyermekükkel az iskolában. Ám ha egy pedagógusnak egyszerre több, mint húsz gyermeket kell fegyelmeznie, segítség és korszerű módszertani eszköztár nélkül könnyen eszköztelennek érezheti magát, ennek pedig gyakran a kiabálás a következménye.
Erre (is) kínál megoldást a Pozitív Fegyelmezés az iskolában módszertana, amelyet az elmúlt két évben egy Erasmus+ partnerségi projekt keretében próbáltak ki hat európai ország iskoláiban, a makói Szignum Iskola vezetésével.

Minden esetben kötelessége-e az óvodának pelenkás gyermeket fogadni? Milyen higiénés szabályokat kötelező betartani a pelenkázó helyiségben? Mi a helyzet az sni-s pelenkás gyermekekkel, akiknél gyakrabban előfordulhat, hogy a szobatisztasági gondok még fokozottabb odafigyelést igényelnek. Utánajártunk.

Mi is ez a tanult tehetetlenség, amely több gyereket érint, mint gondolnánk? És hogyan segíthetünk szülőként gyermekeinknek legyőzni a tanult tehetetlenséget? Németh Szilvia oktatáskutatót, a Kreatív Tanulás könyv társszerzőjét kérdeztük arról, hogyan támogathatjuk gyermekünket abban, hogy ne adja fel ideje korán a próbálkozást, például a tanulás kapcsán, és hogy a kudarc ne a feladásról, hanem a fejlődésről szóljon.

Egyre növekszik a beszédfejlődési zavarok előfordulása, amelyek messze túlmutatnak a logopédiai zavarokon. Hiányos a gyerekek szókincse, nem ismerik a szavak szinonimáit, az adott beszédhelyzetben nem az odaillő kifejezéseket használják – az óvónők egybehangzó véleményét foglalta össze Dr. Gasparicsné dr. Kovács Erzsébet nyelvész, segítő szakembereket képző oktató, szakíró.

Murinai Angéla Németországban élő magyar író, blogger, kreatívírás-oktató, női önsegítő csoportokat vezet. Eredeti szakmája szerint pedagógus, tanítóként, gyermekszínjátszó rendezőként, drámapedagógusként is dolgozott. 2014-ben indította Gumiszoba című blogját, melyben feminizmussal, politikával, társadalmi kérdésekkel és kultúrával foglalkozott. A blog rövid idő alatt népszerű, egyben megosztó lett azzal, hogy nyíltan beszélt tabusított témákról. 2016-ban egy máltai nyaralás során legidősebb fia, a tizenhét éves Bence a tengerbe fulladt. Angélát írói pályáján ez a tragikus esemény indította el.
Az oldal támogatója:
