Több férfi tanárt az iskolákba!
A férfias megjelenés, a férfiasság aktív képviseletére hozott létre irodát a közép-kínai Vuhan város egyik általános iskolája, mert feminin viselkedést, megnyilvánulásokat fedeztek fel diákjaiknál.
Az intézmény fiú nebulóinak egy része ugyanis állítólag kislányosan reagál bizonyos helyzetekre, az olvasás órákon például a nő tanárokat utánozva még hangszínüket is a katedrán állóéhoz igazítják. A tízmilliós tartományi székhely Jucaj nevű elemi iskola 104 tanítójából mindössze kéttucatnyi a férfi.
Mit várnak el legtöbbször a férfitól?
A hagyományos nemi szerepeknek megfelelő személyiségvonások alapján: biztonságot, támaszt, védelmet, a család anyagi biztonságának megteremtését, nagyvonalúságot, magabiztosságot, fizikai és lelkierőt. A férfiember pedig akkor érzi jól magát a bőrében, ha ezeknek az elvárásoknak meg tud felelni. A férfi ősi, zsigeri igénye, hogy el tudja tartani a családját. Ez azonban nem kis feladat. Nem véletlen, hogy a férfiak átlagéletkora rövidebb. Hatalmas terhet és felelősséget viselnek, ami néha az élet minden területére kiterjedő, nehezen elviselhető stresszel jár.
A férfi tanárok különítményét a már-már kórosnak ítélt jelenség megállítására és megfordítására vetik be. Feladatuk, hogy sok tanórán kívüli program szervezése során igyekezzenek a kisfiúkat olyan testnevelő és sporttevékenységbe bevonni, amelyekkel erősítik nemi identitásukat.Az egyelőre tízfős csapat rendszeresen bekapcsolódik majd azon osztályok tanításába is, amelyek tanítói között kevés a férfi. Kínában a tanítói szakma erősen elnőiesedett, aminek a szóban forgó oktatási intézmény szerint az a magyarázata, hogy a korosztály oktatásához megfelelő adottságok szükségesek, a kisiskolásokat nevelőknek az átlagnál nagyobb a felelősségük, ám alacsony a fizetésük.
Kevés a Férfi a pedagóguspályán
Mivel elemiben a tanárok szinte100%-a nő, több mint valószínű, hogy az a személy, aki a kisfiú vagy kislány első osztályfőnökévé válik, ugyancsak az lesz. A gyermek anyja kíséretében bemegy első órájára az újdonsült osztályba, ahol a tanító néni elmondja, hogy bármikor teljes bizalommal fordulhat hozzá bármilyen témával kapcsolatban, hiszen ő lesz úgymond a második anyukája. Azonban szerencsétlen apróságnak apja még mindig nincs. Ezután nap mint nap bejár az intézménybe, ahol szinte kizárólag nők tanítják, ők foglalkoznak vele. Felnőtt férfiakat pedig maximum esténként, a kereskedelmi csatornákon sugárzott szenny műsorokban láthat. Miután a gyermek kijárta az első négy osztályt, átkerül a felső tagozatba, ahol az addigi egy vagy két női tanár helyett kap vagy egy tucatnyit. Férfi tanárral esetleg testnevelés órán találkozhat, azonban a fizikai tréning alatt a tanuló nem valószínű, hogy sokat kommunikál oktatójával, így az egyetlen férfi tanár is csak egy távoli, személytelen szobor marad számára.
A következményekről itt olvashat!
A KÖLÖKNET AJÁNLJA:
„Hátrányos helyzetű” fiúk?!
Miért nincsenek óvó- és tanítóbácsik?
A tanári hivatás elnőiesedésének valódi okai és következményei
Kevesebb férfi tanár-romló teljesítmény
A női tanárok idegesítő tyúkanyók? A férfiak pedig viccesek?