Konferencia meghívó
Ellenőrzés és értékelés az iskolában
Szülői részvétel az új európai értékelési kultúráért
"Amikor a szülők az iskoláról beszélnek, nagyobbrészt gyermekeik eredményei és bizonyítványai érdeklik őket. Bár számos kritikai megjegyzés illeti az ehhez kötődő folyamatokat és a tanulói teljesítmény mérésének érvényességét, ezek jelentősen befolyásolják gyermekeink előrehaladását az oktatási folyamatban és az életben. Így az iskolai osztályozás fontosságát nem lehet túlbecsülni."
"Az elmúlt években a nemzeti vizsgáztatási és oktatási standardok, akárcsak a nemzeti és nemzetközi értékelési rendszerek egyre nagyobb fontossággal bírnak a hagyományos iskolai értékeléssel párhuzamosan. A kormányzatok számára kihívást jelent az iskolai minőség definiálása, valamint az, hogy olyan értékelési rendszert dolgozzanak ki, amely a rendszer teljesítményét méri. A nemzetközi „kihívások”, mint például a PISA miatt az iskolai teljesítmény a lapok címoldalára került, közbeszéd tárgyává vált és az egyes országok ambíciójává tette, hogy jól szerepeljenek ezen az „iskola bajnokságon”.
...
Az európai szülők képviselői szkeptikusak a tekintetben, hogy létezik-e érvényes kép az iskolai minőségről a rendszer bármely szintjén. Ezért fontos, hogy áttekintsük ez a témát és megismerjük annak különböző aspektusait és a kapcsolódó véleményeket, és így új képet alakítsunk ki. Hozzá akarunk járulni egy új értékelési kultúra kialakításához az Európai iskolákban." - írja Johannes Theiner, az EPA elnöke levelében, mely egyben meghívó is az EPA első magyarországi, nemzetközi konferenciájára, amelyet magyar tagszervezetükkel, a Magyar Pedagógiai Társasággal és a vele együttműködő Comenius Műhellyel közösen rendeznek.
A konferencia időpontja: 2011. március 25-26.
Helyszín: Budapest
A kétnapos konferenciára jelentkezni és a részvételi díjat befizetni 2011. február 27-ig lehet. További információt az EPA weboldalán, illetve az alábbi elérhetőségeken kaphatnak az érdeklődők.
e-mail: GA@epa-parents.eu
Tel.: +36 30 594 1134
Fax: +43-1 319 18 17