IskolaKülföldHogy csinálják máshol?

Az egész osztályközösségnek jót tesznek az agressziót kezelő programok

Amikor egy agresszív lányok számára létrehozott fejlesztő programot az egész osztályközösség számára elérhetővé tesznek, az egész közösség profitál a dologból, nem csak maguk az agresszorok.

A relációs agresszió, amelyet gonoszkodásnak is szokás nevezni, tulajdonképpen nem fizikai agressziót jelent, hanem olyasfajta manipuláció, amelynek során az agresszor a pletyka és a másik kizárása segítségével éri el, hogy ő maga népszerűbb, a másik pedig kevésbé népszerű legyen. Míg a fiúk körében a fizikai agresszió a leginkább gyakori, a lányoknál a relációs agresszió okozza a legtöbb problémát.

„Kutatásunk célja a kezdetektől az volt, hogy segítsünk olyan közösségeket létrehozni az iskolákban, amelyek egészségesebben működnek” – mondja a kutatást vezető Stephen S. Leff, a Pennsylvaniai Egyetem munkatársa.

A relációs agressziót megelőző program Friend to Friend (F2F) névre hallgat, amelyet színesbőrű fiatalok körében teszteltek a szakemberek. Ennek keretében problémamegoldást, dühkezelési stratégiákat és vezetői képességeket tanulnak a harmadikos, negyedikes és ötödikes lányok. Ezután a lányok segítőikkel 10 alkalommal át is adják kortársaiknak a tanult technikákat, hogy még inkább rögzüljenek az elsajátított módszerek.

Kiderült, hogy nem csak a lányok teljesítenek jobban a program után, hanem az osztály fiútagjai is profitálnak a tanultakból, hiába más típusú agresszióról beszélhetünk az ő esetükben. A szakemberek szerint ilyenkor nem csak az érintettek változnak meg jelentősen, hanem az egész közösség hangulata pozitív irányba tolódik.

A szakember és csapata a Behavior Modification című szaklapban publikálta eredményeit.

2016 augusztus 10. Kölöknet/Medipress

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás