Hirlevél
Iratkozz fel hírlevelünkre!

« vissza

Kölöknet szakmai hírlevél: A PISA és a számítógép

 
Kölöknet szakmai hírlevél: A PISA és a számítógép

Tisztelt Olvasónk! Tisztelt Szülő! Tisztelt Kolléga!

A Kölöknet neveléssel és oktatással foglalkozó közösségi portál elindítja havi szakmai hírlevelét. A célunk, hogy az oktatást és nevelést érintő hazai és külföldi kutatásokról szakmailag megalapozott tájékoztatást adjunk olvasmányos módon. A Kölöknet portál non-profit alapon működik, a tartalmakat a T-Tudok munkatársai és egyéb szakértőink önkéntes munkában állítják elő. Első hírlevelünk elsősorban a legfrissebb, digitális szövegértésről szóló PISA jelentés főbb tanulságait járja körül, de legnépszerűbb cikkeinkből, valamint más website-ok témába vágó cikkeiből, híreiből is szemlézünk. Idén még többek között a kreatív oktatás és matematikaoktatás témákban tervezünk hírlevelet kibocsátani. Amennyiben nem szeretne a jövőben hírlevelet kapni, kérjük, jelezze számunkra. Amennyiben viszont elnyerte tetszését, úgy kérjük másoknak is ajánlja oldalunkat és hírlevelünket. Amennyiben Önnek is vannak hasonló tartalmai, amit e körben megosztani kíván, kérjük, juttassa el számunkra és lehetőség szerint hírt adunk róla hírlevelünkben.

A hírlevélre itt lehet feliratkozni.

Jó olvasást kíván:

Lannert Judit
oktatáskutató
Kölöknet és T-Tudok

 
 
Egy nem is annyira meghökkentő tanulság a PISA vizsgálatból

Most jelent meg a 2012-es PISA vizsgálat egyik újabb kötete, ami a számítógép-használat és a mért kompetenciák közötti kapcsolatot taglalja. Valószínűleg azért tartott ilyen sokáig ezt a kötetet kiadni – jó három évvel a vizsgálat után – mert magukat a szakértőket is meghökkentette az eredmény. Röviden összefoglalva, minél többet használja egy tanuló a számítógépet, annál rosszabbak az eredményei.

  
 
Újabb csontváz borult ki a legújabb PISA jelentésből: se nem gyorsak, se nem kitartóak a magyar diákok

A napokban megjelent legfrissebb PISA jelentés, amely a számítógép-használat és a tanulói teljesítmény közötti kapcsolatot taglalja, nem csak azért érdekes, mert kimutatta, hogy ez a kapcsolat távolról sem pozitív (erről szóló cikkünk itt olvasható). Van egy ennél sokkal érdekesebb eredmény is, aminek fényében sajnos még borongósabb színben tűnik fel a mai magyar közoktatás teljesítménye.

  
 
A PISA–hisztéria, avagy mire jó ez az egész felhajtás?

Mostanában visszhangzik a sajtó – a Kölöknetnek is köszönhetően – a legutóbbi PISA–felmérés eleddig nem elemzett, a magyar diákokra vonatkozó nem túl biztató eredményeitől. Sokak fejében megfordulhat: azon kívül, hogy újabb ostorcsapások érik a magyar oktatást és a diákokat, van–e egyáltalán valami értelme van ennek az egésznek?

  
 
 
Figyelmébe ajánljuk!
 
Ebben az évben még nem kellett üvöltöznöm – egy pedagógus módszert vált, és működik!

Két hete járunk iskolába. Tavaly ez volt az a vasárnap, mikor először csordult ki a könnyem arra a gondolatra, hogy másnap dolgozni kell mennem, és nem tudom, mi lesz. Akkor arra gondoltam, hogy ezt én így nem fogom bírni... Egy olyan posztra bukkantunk a Gumiszobán, amely egyszerre megrázó és erőt adó. Megosztjuk veletek.

  
 
 
Új szolgáltatásunk!
 
Álláshirdetések a Kölökneten

Új szolgáltatásal bővül a Kölöknet kínálata: ezentúl a nevelési és oktatási intézmények oldalunkon is meghirdethetik álláspályázataikat.

  
 
 
Partnerüktől ajánljuk: Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
 
Digitális pedagógus konferencia 2015 - Követjük vagy irányítjuk a változást?

Oktatásügyi portál nem csak osztályfőnököknek

  
 
Szeretettel várunk a Kölökneten és a Babaneten!

A hírlevelet itt továbbküldheted ismerősödnek, barátodnak.

Ha a jövőben nem szeretnéd megkapni hírlevelünket, itt leiratkozhatsz.