Életmód

Vigyázz, kész, rajt: Iskolaidőben többet mozoghatnak – a szülők

Az iskolakezdés lehetővé teszi a szülők számára, hogy olyan edzéstervet állítsanak össze maguknak, amely belefér a családi időbeosztásba –  hívta fel a figyelmet a Philadelphiai Tudományegyetem professzora.

„Tegyük félre az újévi fogadalmakat, hiszen az új tanév is kitűnő alkalmat biztosít az új mozgásprogram elkezdésére a szülőknek” – fogalmaz Karin Richards, a Philadelphiai Tudományegyetem kineziológus professzora az intézmény sajtóközleményében.

A gyerekek tanórán kívüli tevékenységeinek felhalmozódásával kiemelten fontos, hogy a szülők is gondoskodjanak a számukra szükséges edzésmennyiségről.

 

Az első lépést a heti vagy havi teendőlista megírása jelenti, ami tartalmazza a munkaórákat, az iskolai kötelezettségeket, a különböző találkozókat és a többi elintéznivalót is. Így könnyedén megállapítható, mikor nyílik lehetőség az edzésre.

Richards professzor úgy véli, hogy még a tízperces munkaszüneteket is érdemes kihasználni a mozgásra, és az ebédszünetben tett séta is alternatíva. Érdemes lépcsőt mászni a liftezés helyett, és közben minden lépésnél magasra emelni a térdet. A csemetét pedig gyalog is el lehet kísérni a buszmegállóba, ahol már biztonságban van – magyarázza a szakértő.

Akár otthon is lehet felülést, fekvőtámaszt, guggolást és kitörést végezni – tévénézés közben.

A gyermek sporttevékenységét is össze lehet kapcsolni az edzéssel: például amíg ő focizik, a szülő futhat néhány kört a pálya körül. Richards professzor szerint csak tervezés és egy kis fantázia kérdése, hogy az ember belecsempéssze a mozgást az életébe.

A nemzetközi ajánlások szerint a felnőtteknek hetente legalább 150 percnyi közepes intenzitású edzésre van szükségük az egészségmegőrzéshez.

2014 szeptember 10. Medipress, Kölöknet

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás