CsaládKonfliktusPárkapcsolat

Párkapcsolati ismeretekkel a népességcsökkenés ellen

A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) frakcióvezetője szerint a középiskolai oktatásban már mindenképpen meg kell jelennie a felelős párkapcsolatról és a családi életről szóló ismereteknek; Harrach Péter ezt a készülő köznevelési törvényben is rögzítené.

A kisebbik kormánypárt frakcióvezetője az MTI-nek azt mondta, hogy van olyan forgatókönyv, amely szerint, ha a termékenységi arányszám megmarad a jelenlegi szinten, akkor az ország lakossága a század végére 5,2 millióra csökken, aminek egy része bevándorló lesz, és mintegy 36 százalék lehet majd a hatvanöt év felettiek aránya.

Ha tehát a házasodási és a gyermekvállalási kedv a mostani szinten beáll, és a válások magas száma is megmarad, akkor a század végére működésképtelenné válik az ország - figyelmeztetett a KDNP-s politikus, hozzátéve: az inaktívak száma olyan magas lesz, hogy sem a gazdaságot, sem a társadalombiztosítási rendszert nem lehet majd fenntartani.

A kereszténydemokrata politikus megjegyezte: fontos, hogy a gyermekvállalási kedv erősödjön, ez pedig összefügg a házasság intézményével, amely a legtermékenyebb párkapcsolati életforma.

Fontos, hogy a felelős párkapcsolatról, a családi életről szóló ismeretek megjelenjenek a középfokú oktatásban - emelte ki, hozzátéve: a családi példa sok esetben ezt a szerepet már nem tudja betölteni. Harrach Péter az ismeretek megjelenítését a készülő köznevelési törvényben is rögzítené.

A kereszténydemokrata politikus a kimunkálás alatt álló törvény kapcsán kitért arra is, hogy a kisiskolák védelme érdekében szeretné, ha a jogszabályban az szerepelne, hogy elegendő felső tagozat indításához egy osztály is.

Jelenleg az az elképzelés, hogy felső tagozat ott lenne, ahol két párhuzamos osztály van.

2011 október 21. Kölöknet / MTI

 
Kölöknet hozzászólások  
(1 hozzászólás) 
2011 november 01.
Juli
Demográfiai hullámvölgyeknél mindig lázasan beindul a családi életre nevelés. A 70-es években mint gyesen lévő kismama már írtam ehhez módszertani útmutatót, és azóta a téma periodikusan felmerült. Jelzem, hogy ezek a próbálkozások egyáltalán nem hatottak a "termékenységi mutatókra". A jelen gazdasági helyzetben a családok erősen meggondolják a gyerekvállalást. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kellene a kapcsolati kultúrát az iskolában (is) fejleszteni. Erre mindig is volt szándék, sőt a programokra és módszerekre is bukkanhat az, aki keres ilyeneket.
Kölöknet hozzászólás
aláírás