CsaládHasznos tudnivalókEgyéb

Az élelmiszerreklámok nagy hatással vannak a gyerekekre

Egy a The Journal of Pediatrics című lapban közzétett tanulmány során a kutatók annak jártak utána, milyen agyi aktivitások lépnek működésbe a gyerekeknél azután, hogy megnéztek egy élelmiszerreklámot. Az eredmények azt mutatták, hogy a reklámok nagy hatással vannak a gyerekek ételválasztására, és az íz többet nyom a latban annál, mint hogy mennyire egészséges az adott termék.

A kutatást vezető dr. Amanda Bruce és a Kansas Egyetem Orvosi Központjának, valamint a Missouri-Kansas City Egyetemnek a szakemberei huszonhárom 8-14 év közötti gyereket kísértek figyelemmel, akiket először arra kértek, hatvan különféle élelmiszerről döntsék el, mennyire egészségesek és mennyire finomak. Ezután a gyerekekkel különféle ételeket vagy egyéb termékeket reklámozó bejátszásokat nézettek, miközben MRI segítségével figyelték agyi aktivitásaikat, és elsősorban a jutalmazásért felelős prefrontális kéregre fókuszáltak. A gyerekeket a reklámok után arról kérdezték, szívesen ennék-e azt az ételt, amit láttak, és a válaszokból az derült ki, hogy döntéshozataluknál az étel íze többet számított nekik, mint az, hogy az adott termék egészséges-e vagy sem. Emellett az is kiderült, hogy az élelmiszerreklámok után rövidebb idő alatt hoztak döntést a gyerekek, mint az egyéb reklámok után, valamint a prefrontális kéreg is aktívabb volt előbbi esetben.

Dr. Bruce úgy véli, a vizsgálatok jól bizonyítják, hogy az élelmiszerreklámok befolyásolják a gyerekek ízlését, illetve impulzívabb döntést idéznek elő náluk. A reklámozók nyilvánvalóan tudatosan igyekeznek hatni azokra a pszichológiai és neurobiológiai mechanizmusokra, melyek a gyerekek étellel kapcsolatos döntéshozatalaiban szerepet játszanak. Ez azonban sajnos sokszor ahhoz vezet, hogy a gyerekek a kelleténél többet esznek, és könnyen hízásnak indulnak.

2016 augusztus 19. Kölöknet/Medipress

 
Címkék: egyéb

Kölöknet hozzászólás

aláírás