Ajánló

Új élményközpont Budapesten

Számos metropoliszhoz hasonlóan hamarosan Budapest is büszkélkedhet egy olyan élményközponttal, amely folyamatos befogadó teret biztosít a világban szerte nagy érdeklődést keltő tudományos, ismeretterjesztő, szórakoztató, interaktív kiállításoknak. Az Andrássy Élményközpontnak a patinás Párisi Nagy Áruházizgalmas belső tere ad otthont. Az új Élményközpont június 1-én nyit a Future Park című interaktív kiállítással.

Új élményközpont BudapestenKorábban a főváros különböző épületeiben, alkalomszerűen és időszakosan bukkant fel egy-egy külföldről érkező nagy kiállítás. Az Andrássy Élményközpont a főváros szívében, az Andrássy út egyik legszebb, egyedülálló stílusú épületében, a Párisi Nagy Áruházban egy olyan centrummá válik, amelyben egymást követik majd a világ legizgalmasabb, változatos élményeket felvonultató kiállításai.

"Nagyon büszkék vagyunk, hogy sikerült megvalósítanunk az Andrássy Élményközpontot és ezzel- Európa vezető nagyvárosaihoz hasonlóan - már Budapestnek is van egy állandó befogadó helyszíne, így a hazai családoknak nem kell külföldre utazniuk a világ legnépszerűbb és legújabb élményeiért” – mondta Illés Gabriella, az Élményközpontot életre hívóTulipánTündér Produkció vezetője, hozzátéve, hogy tematikától függően 3-6 hónapig tartó kiállítások váltják majd egymást az élményközpontban.

Az Andrássy Élményközpont

Az Andrássy Élményközpont június 1-énnyit, egy - a világ számos pontját megjárt - izgalmas, interaktív kiállítással. A FuturePark című kiállítás – ami négy hónapig várja a közönségét - a világ legmodernebb tudományos játszótere. A japán szakemberek által megálmodott, Magyarországon most bemutatkozó interaktív élményközpont egy varázslatos világba kalauzol el, ami az alkotás inspiráló élményével ajándékozza meg a látogatókat.

Az Andrássy Élményközpont üzemeltetője a TulipánTündér Produkció, amely 2013-ban azzal a céllal jött létre, hogy olyan egyedülálló élményeket hozzon létre illetve hozzon Magyarországra, melyek amellett, hogy komoly értékeket képviselnek, minél szélesebb közönségigényt elégítenek ki. A TulipánTündér nevéhez fűződik például az első olyan 100%-ban hazai színpadi megaprodukció, mely méreteivel és egyedi látványvilágával a Broadway előadásait idézi. A Játékkészítő című pop-show-musical egymást követő két évben mintegy 100.000 látogatót vonzott, majd 2017-ben az Álomutazó című családi mesemusical 13 előadásán több mint 50.000 látogatónak nyújtott feledhetetlen szórakozást. A TulipánTündér Produkció nevéhez több nagykiállítás is fűződik, úgymint a legmodernebb technológiákat alkalmazó, lenyűgöző látványvilágot felvonultató, játékos képességtesztekkel és egy színházi produkcióval is tarkított interaktív családi sportélmény-park, a The Champion – A Bajnok című élményexpo, a Gooól! című egyedülálló futball kiállítás, a labdarúgás történetének legátfogóbb bemutatása, az űrutazást az elejétől napjainkig bemutató GatewaytoSpace kiállítás, vagy a Livingdinosaurs – Őskori állatkert, melyben a látogatók interaktív módon ismerkedhettek meg a fenevadakkal, bővíthették ismereteiket.

 https://www.andrassyelmenykozpont.hu/

FuturePark: A közös alkotás élménye

Az élet különböző területein tevékenykedő japán szakemberek csoportja, a teamLab által kidolgozott, a gyermekek és felnőttek számára is izgalmas interaktív projekt nyitja Budapest új kiállítási központját, az Andrássy Élményközpontot.A FuturePark kiállítás célja a közös alkotás lehetőségének megteremtése, melynek megtapasztalásával az emberek kreatívabbá válnak a mindennapi életben is.

A teamLab egy 2001-ben alapított művészeti kollektíva, egy olyan, több szakterületet is átfogó kreatív csoport, mely egyesíti a digitális társadalom különböző területeiről érkező szakembereket: művészeket, programozókat, mérnököket, számítógépes  animátorokat, matematikusokat, építészeket, webes és nyomdai grafikus tervezőket, szerkesztőket. A magukra “ultratechnológusokként” hivatkozó csoport célja a művészet, a tudomány, a technológia és a kreativitás határait elmosni, a közös kreatív aktivitásokon keresztül.

A technológia rohamos fejlődése a jövőben még jobban fel fog gyorsulni és a munkahelyek jelentős részén a gépek veszik majd át az ember szerepét. Napjainkban nehéz elképzelnünk, milyen munkákat fognak végezni a jövőben a mai gyerekek. Mára világossá vált, hogy a jövő társadalmában egyre fontosabbá válnak majd az olyan tulajdonságok, amelyek csak az emberekre jellemzők, mint például a kreatív gondolkodás és cselekvésre való képesség.

Az emberek alapvetően együttműködőek és kreatívak. Azonban sokszor arra tanítanak minket, hogy csak egyetlen helyes válasz létezik, a többi pedig helytelen. A gyakorlatban sosincs kizárólag egy helyes válasz és a megfelelő válaszok is változnak a minket körülvevő világ változásaival. Egy 10 évvel ezelőtti helyes válasz ma már lehet helytelen. Ha olyan választ adunk, ami másokat boldoggá tesz, akkor az lesz az új helyes válasz. A kreativitás az, ami úrrá lesz a „csak egy helyes, vagy egy helytelen” válasz problémáján.

Napjainkban sokkal inkább jellemző az individualizmus. Az emberek interakciókon keresztül tanulnak a világról akkor, amikor megosztják másokkal az élményeiket. Az emberi társadalmak nagy része olyan kreatív megoldások eredményeképp jött létre, melyek együttműködésből származnak. Épp ezért az együttműködő kreativitás vagy a társas teremtés megtapasztalása most fontosabb, mint valaha.

Az Andrássy Élményközpont első programjával, a FuturePark kreatív “játszóterével" lehetőséget ad arra, hogy az emberek közötti kapcsolatok újra éledjenek, és olyan közösségi élményekkel gazdagodjanak a látogatók, melyek során az egyéni kreatív tevékenységeket közös kreatív alkotássá tudják átalakítani.

A Magyarországra most érkező interaktív élményközpont több izgalmas aktivitásból áll össze egy varázslatos világgá.

Új élményközpont Budapesten

JÁTÉKOK

A rajzok életre kelnek 1.

A látogatók által papírra rajzolt és színezett állatok életre kelnek egy hatalmas 3D-s alkotásban. A papírállatok érintéssel megelevenednek és kommunikálni kezdenek egymással.

1. Színezd ki az általad kiválasztott állatot a papíron!
2. Olvasd be a papírt!
3. Az alkotásban szereplő állatok megelevenednek a virtuális világban.
4. Érintsd meg az állatokat és életre kelnek!

Mit fejleszt?

Kreativitás, a kifejezés ereje
Sokszínűség tiszteletben tartása

Önállóság fejlesztése

A rajzok életre kelnek 2.

A rajzolt állatokból papírmodellt (origamit) is készíthetünk. A krétával papírra rajzolt állatot be kell olvasni, majd az elkészült rajz „szabásmintáját” kinyomtatva és összehajtogatva áll össze a háromdimenziós papírmodell.

1.Színezd ki a kedvenc állatformád sablonját!
2. Olvasd be a rajzot!
3. Nyomtasd ki a rajz szabásmintáját!
4. Rakd össze az állat háromdimenziós papírmodelljét, amelyet hazavihetsz.

Mit fejleszt?

Problémamegoldó képesség
Térbeli perspektíva fejlesztése
Térérzék fejlesztése

Megfestett természet

Rendkívül izgalmas és az ökoszisztéma tudatosításában hasznos játék során a látogatók állat és növényrajzai kerülnek be a virtuális világba, ahol életre kelve a természet működését lehet szimulálni. A nagyobb állat megeszi a kisebbet, a növények fejlődnek és terjednek a természetben, az állatok szaporodnak, fejlődnek majd meghalnak, csakúgy, mint a valós természetben.

1.Színezd ki az általad kiválasztott rajzot!
2. Olvasd be azt!
3. Az állatok és a virágok életre kelnek a kiállítótérben!
4. Állj meg a virágoknál és azok ki fognak nyílni körülötted, sétálj a virágok körül és a virágszirmok szétszóródnak!
5. Menj az állatokhoz közel, érezni fogják a jelenléted, és elkezdenek mozogni!

Mit fejleszt?

Ökoszisztéma tudatosítása
Kreativitás, a kifejezés ereje
Sokszínűség tiszteletben tartása
Önállóság fejlesztése
Technológia iránti érdeklődés fejlesztése

Teremtés története

Ha a gyerekek a képernyőn lévő szimbólumokat megérintik, azok az általuk képviselt teremtményekké alakulnak. Minél több teremtmény jön létre az érintések által, annál jobban kerekedik ki a történet.
 A szimbólumokból létrejövő teremtmények hatással vannak egymásra, valamint a játékban résztvevők tevékenysége is befolyásolja a cselekményt. Például a madár rászáll egy fára, a juh elfut a kutya elől vagy táncol, mikor valaki közeledik hozzá.

1.Érintsd meg a szimbólumokat, és figyeld a változást!
2. A teremtmények a szimbólumokból kelnek életre.
3. A történet kezdetét veszi.

Mit fejleszt?

Szimbólumok megismerése
Alakzatfelismerés
Ok-okozati összefüggések megértése

Az óriáslabdák zenekara

A fénylabdákat gurítva különböző színű fényt és hangot bocsátanak ki. A magasban lévő labdák kommunikálnak egymással: érintés után egy labda rögtön a többi környező labdára is hatással lesz, és megváltoztatja az egész tér színét!

1. Érintsd meg vagy gurítsd a labdákat, hogy a színek és a hangok megváltozzanak!
2. Érintsd meg a magasban lévő nagy labdákat, hogy megváltoztassa a térben lévő összes labda színét és hangját!

Mit fejleszt?

Térérzék: A padlón lévő labdák és a mennyezetről lógó labdák, valamint a saját és mások helyének tudatosítása egyaránt elősegítik a térérzék kialakulását. A játék a távolság és a magasság érzékelését együtt fejleszti.
Együttműködés: A tér színének káprázatos változásával egyidőben a gyerekek a saját jelenlétük és tevékenységük mellett más emberek jelenlétét és tevékenységét is érzékelik a térben.

Zsenik ugróiskolája

A Zsenik ugróiskolájában körök, háromszögek és négyzetek vetített képe jelenik meg a padlón. Amikor a gyerekek ügyesen az alakzatra ugranak, azok hangokat és színeket generálnak. Ugyanazon formák vagy színek egymás utáni érintése egyre szebb színeket és hangokat eredményez. A gyerekek teljes testüket használják a játékban, és az ügyesebb gyerekek egy pillanat alatt megváltoztathatják a pályát, ha megtalálják az alakzatok és a színek közötti kapcsolatot. Így a Zsenik ugróiskolája segít a gyermekek szellemi és testi fejlődésében.

1.Ugorj ○, △és □ szimbólumokra, hogy előre haladj a vízen!
2. Amikor a ○, △és □ re ugrasz, a szimbólumok vízbe esnek, és hangokat adnak ki!
3. Ha ugyanazokra a formákra és színekre ugrasz egymás után, akkor néhány speciális hatást tudsz kiváltani!

Mit fejleszt?

Alakfelismerés

Hipotézisek igazolásának képessége

Egyensúlyérzék

Kis emberek otthona

Interaktív képernyőn kis emberek szaladnak végig egy asztallapon, amit gyerekek vesznek körül. A gyerekeket arra ösztönzik, hogy befolyásolják a kis embereket úgy, hogy tárgyakat helyeznek el az asztalon. Minden új tárgy elhelyezésének hatására a kis emberek mozgása megváltozik; a tárgyakon ugrálnak, felmásznak rájuk és csúszkálnak rajtuk.

1.Nézd a kis embereket, ahogy az asztalon körbe-körbe szaladgálnak!
2. A kis emberek viselkedésének megváltoztatásához helyezz egy tárgyat az asztalra!
3. Nézd milyen mókás, ahogy a kis emberek ugrálnak a tárgyakon, felmásznak rájuk és csúszkálnak rajtuk!

Mit fejleszt?

Alakzatfelismerés
Logika
Kreativitás, a kifejezés ereje
Fizikai törvények megértése, mint például a gravitáció

Építs városokat!

Az Építsünk városokat! játékban digitálisan kivetített pályán a fizikailag létező faházak között autó- és vasútközlekedéssel rendelkező út és vasúthálózat jelenik meg. Minél több házat helyeznek el a gyerekek, annál bonyolultabb lesz a város közlekedési hálózata, és annál több autó és vonat jelenik meg a folyamatosan formálódó térképen. A különböző pozíciókba elhelyezett faházak segítségével a gyerekek közösen hoznak létre egyre nagyobb és összetettebb várost.

1.Helyezz egy faházat az asztalra, és hozz létre egy ahhoz kapcsolódó útvonalat!
2.Helyezd az azonos színű faházakat az asztalra az utak és a vasútvonalak megjelenítéséhez! Az autók és a vonatok ezen utakon közlekednek a faházak között.

3.Több faház elhelyezésével hosszú utak jönnek létre, és a város fejlettebbé válik.
4. A város fejlődését egyre több útvonal létrehozásával tarthatod fent!

Mit fejleszt?

Alakzatfelismerés
Térérzék
Logika
Kreativitás

2018 május 31.

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás